MAQUIN-ARIAS
Per a flauta,
electroacústica multicanal i vídeo
MAQUIN-ARIAS ofereix una visió única sobre la realitat contemporània i la vida de l’ésser humà relacionat amb les màquines,
les seves paradoxes i contradiccions a través de metàfores sonores i visuals que submergeixen immersivament l’espectador en una singular experiència artística: Consciència, percepció, intuïció i racionalitat, tot això s’enllaça emocionalment en un espectacle introspectiu i personal, únic per a cada
espectador, el qual es construeix a través de la interpretació en viu d’alt nivell i nous sons a la flauta, a més de l’ús d’avançades tecnologies
d’àudio i vídeo utilitzant imatges i sons de màquines i altres realitats que se’n deriven. El repertori prové de moltes fonts de so i de vídeo
que integren un nombrós corpus visual, la qual cosa interactua amb música electrònica i electroacústica, amb improvisació en viu,
música contemporània de concert, música clàssica i altres músiques del món, tot això en format diferit i en temps real. Cada concert integra fragments d’aquestes peces i sons, entrellaçant-los en viu com si fos una banda sonora, per la qual cosa Maquin-Arias evita el convencional llistat
d’obres i compositors, per donar pas a un nou format: Es tracta d’un projecte que planteja formes escèniques i sonores originals, innovadores,
propositives i integradores, d’acord amb la complexitat i la diversitat pròpies d’audiències de la societat contemporània.
El projecte és part d’ONIX Ensamble, i ha estat guanyador del premi nacional d’arts escèniques MEXICO A ESCENA
a través del Fons Nacional per a la Cultura i les Arts.
S’ha presentat a múltiples concerts a Mèxic, Llatinoamèrica, Estats Units, Canadà, diversos països asiàtics i a Europa amb gran èxit.
ALEJANDRO ESCUER
www.alejandroescuer.com
Alejandro Escuer és flautista, compositor i artista multidisciplinari mexicà dedicat a la interpretació, la creació i l’impuls de projectes artístics de gran qualitat i originalitat musical. La seva versatilitat us permet presentar-vos amb orquestra o amb qualsevol altra combinació instrumental. Robert Rowe, compositor i director del programa de música i tecnologia de la Universitat de Nova York comenta: …per al meu Alexandre és el millor flautista de música contemporània actualment. Elogiosos comentaris com aquest provenen d’artistes i publicacions com The New York Times, TIME Magazine, American Record Guide, New Music Cnnosseur, Karlheinz Stockhausen, Robert Dick entre d’altres. Entre els premis i reconeixements que ha rebut Alejandro Escuer destaquen: Rockefeller FONCA-BANCOMER en dues ocasions, Beca Fulbright García Robles per a estada postdoctoral, National Association of Latino Arts and Culture Grant Award 2012, Premi i beca d’arts atorgats per la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic; primer premi d’interpretació de l’Institut Nacional de Bellas Artes; designació honorífica per la revista Líders de Mèxic 1999; múltiples reconeixements i premis per part del Fons Nacional per a la Cultura i les Arts de Mèxic incloent Intèrprets amb Trajectòria, entre molts altres. Escuer ha gravat cinc discos de flauta com a solista: Jade Nocturn, Aqua, Aire Nu Folklore Imaginario i Flying a més de cinc discos més amb ONIX Ensamble: Laberints, Cinc, Planos, El Tiempo, Visiones i altres en camí. Va estudiar al Conservatori Nacional de Música, al Sweelinck Conservatorium Amsterdam (mestratge) ia la Universitat de Nova York (Ph.D.). Els seus principals mestres inclouen Severino Gazelloni, Robert Dick, Koos Verheul, Mario Salinas, Marielena Arizpe, Keith Underwood i Brenda Sakofsky. Alejandro Escuer a més és líder d’iniciatives multidisciplinàries (on incorpora les seves habilitats extramusicals en fotografia, pintura, disseny i interconnexions disciplinàries en forma d’instal·lacions) a la recerca que les arts aconsegueixin vessar beneficis de caràcter social i comunitari. Fundador de projectes com www.onixensamble.com el 1995 i www.luminico.org el 2000, des del 2013 també s’exerceix com a director artístic del Festival Internacional de Música de Cambra de San Miguel d’Allende.
RODRIGO SIGAL
www.rodrigosigal.com
Jorge Rodrigo Sigal Sefchovich
(Ciutat de Mèxic – 1971). Compositor i gestor cultural, així com professor titular de temps complet a l’Escola Nacional d’Estudis Superiors, Morelia de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic, on va ser cofundador de la Llicenciatura en Música i Tecnologia Artística (www.enesmorelia.org) . Està interessat en el treball amb noves tecnologies, especialment en l’àmbit de la música electroacústica. Des del 2006 és el director del Centre Mexicà per a la Música i les Arts Sonores (www.cmmas.org) des d’on coordina diverses iniciatives de creació, educació, investigació i gestió cultural relacionades amb el so i la música. Va obtenir un doctorat a City University de Londres i un postdoctorat a la UNAM, així com un diploma en gestió cultural de la UAM-BID i ha continuat els seus estudis i projectes creatius amb diverses beques i suport d’institucions com FONCA (membre de l’SNCA 2011- 18), Pride C (UNAM) i la Fundació DeVos de gestió cultural, entre d’altres. És membre del Sistema Nacional d’Investigadors del Conacyt nivell 1 i des de fa més de 20 anys forma part del projecte Lumínico(www.luminico.org), director del festival Visions Sonores (www.visionessonoras.org) i editor de la revista Idees Sòniques (www.sonicideas.org).
COL·LABORADORS | COLABORADORES | PARTNERS